baner

Lekcja 49

kl 4 Strony internetowe

 

GIMP. Testowanie strony w przeglądarkach. Publikowanie strony internetowej.

Zadanie 1 (3h)

  1. Korzystając z dostępnych narzędzi przygotuj serwis skłądający się ze strony głównej cw491.html oraz 6 podstron (s1.html, s2.html,...)
  2. Podstrony mają się znajdować w folderze HTML
  3. Wszystkie grafiki mają się znajdować w folderze IMG
  4. Akrusz CSS zewnętrzny o nazwie cw491.css
  5. STRONA GŁÓWNA
    • Tło strony głównej i podstron: #ffd9b3
    • Panel lewy: menu graficzne (przykład na zrzucie ekranowym na końcu ćwizenia)
    • Panel prawy: obraz o treści "JavaScript / Grafika / Układ elementów na stronach internetowych"
    • Układ napisów na obrazie - projekt własny.
    • Wymiary obrazu 800x400 pikseli / tło przezroczyste
  6. BANER
    • U góry strony głównej i każdej podstrony o wymiarach 1920x350 pikseli
    • Kliknięcie na banerze powoduje powrót do strony głównej.
    • Tło przezroczyste
    • Po obu bokach wstawione kształty trójkąta z wypełnieniem zielonym zajmujące przynajmniej 2/3 wysokości banera
    • W trójkątach wycięte okręgi nadające przezroczystość trójkątom w miejscu wycięcia
    • Pomiedzy trójkątami napis czcionką szeryfową o wysokości około 50% wysokości banera i o treści Ćwiczenie 491
    • Dookoła napisu ramka prostokątna w kolorze brązowym.
    • Plik będący banerem zapisz pod nazwą baner w formacie pozwalającym na zachowanie przeźroczystości.
  7. Poniżej dwa bloki: LEWY i PRAWY
  8. Blok LEWY
    • Menu składające się z obrazków przygotowanych w programie graficznym.
    • Obrazki przygotowane na podstawie wzoru w materiałach
    • Wymiary obrazków 140x66 pikseli
    • Kolorystyka do wyboru (dla każdego obrazka inny kolor)
    • Napis na obrazku zgodnie ze wzorem na zrzucie ekranowym
    • Kliknięcie na obrazku w menu powoduje otworzenie wybranej podstrony
  9. Blok PRAWY
    • Zawartość zależna od wybranej opcji z menu
      1. SUMA: skrypt wyświetlający na ekranie informację czy suma liczb X+Y jest parzysta czy nie. Gdzie X i Y należy pobrać od użytkownika.
      2. WIELE: skrypt wyświetlający na ekranie informację czy liczba K jest wielokrotnością liczby G czy nią nie jest. Wartości K i G pobierane są od użytkownika.
      3. TRÓJKĄT: skrypt wyświetlający na ekranie informacje czy liczby K, S, M mogą być bokami trójkąta prostokątnego. Wartości K, S, M należy wylosować i wypisać na ekranie.
      4. MAX: skrypt wyświetlający na ekranie informację, która z trzech (A, B, C) wylosowanych liczb jest największa. Wszystkie liczby wylosowane wypisujemy na ekranie.
      5. OCENA: skrypt, który pomoże wybrać ocenę z zachowania z zachowaniem kryteriów wystawiania ocen. Jako wartość do analizy pobieramy informację o liczbie godzin nieobeznych nieusprawiedliwionych od użytkownika.
  10. Na dole strony stopka o treści: Imię, Nazwisko, Nazwa Szkoły zapisane czcionką bezszeryfową w nagłówku poziomu 2 wycentrowany.

 

Pytania i odpowiedzi: